Στο άκουσμα της φράσης ενός παιδιού «Είμαι στεναχωρημένη/ος», οι γονείς, συνήθως, σκέφτονται «Είναι πολύ μικρό. Τι μπορεί να το στεναχωρεί;».
Οι πραγματολογικές δεξιότητες αφορούν στην χρήση της γλώσσας στο επικοινωνιακό πλαίσιο.
« Εάν θέλετε το παιδί σου να γίνει έξυπνο, διαβάστε παραμύθια. Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο, διαβάστε του περισσότερα παραμύθια».
Τα περισσότερα παιδιά, μέχρι τα δύο τους χρόνια, χρησιμοποιούν αρκετά συχνά το κλάμα, ως ένα μέσο για επικοινωνία ή για να εκφράσουν αυτό που νιώθουν.
Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, έρχεται η ώρα, κατά την οποία θα πρέπει να αποχωριστούν τον ασφαλή χώρο του σπιτιού και να βρεθούν μπροστά σε νέα δεδομένα στη ζωή τους, τα οποία, μέχρι πρότινος, τους ήταν άγνωστα.
Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει την φράση « μαμά……. βαριέμαι να διαβάσω», «Γιατί να το κάνω αυτό;» , « θέλω να παίξω».
Πολλές φορές οι γονείς ενημερώνονται για την έλλειψη φωνολογικής ενημερότητας των παιδιών τους, όταν αυτά ξεκινούν το σχολείο.
Με τον όρο προμαθηματικές έννοιες, αναφερόμαστε σε μια πληθώρα εννοιών που τα παιδιά αποκτούν διαδοχικά, περίπου στην ηλικία των 24 μηνών. Οι έννοιες αυτές είναι οι εξής:
Η θέση των δοντιών είναι ιδιαίτερα σημαντική για την άρθρωση και την ομιλία, η οποία επηρεάζεται από την μορφολογία και την κινητικότητα της γνάθου, της γλώσσας και των άλλων οργάνων της άρθρωσης.
Η Αποφευκτική/ Περιοριστική Διαταραχή Πρόσληψης Τροφής περιλαμβάνεται από το 2013 στο Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition (DSM-5) και ανήκει στην ομάδα των Διαταραχών σίτισης και πρόσληψης τροφής, η οποία συναντάται στα παιδιά και, ορισμένες φορές, τους ακολουθεί και στην ενήλικη ζωή.
Σελίδα 7 από 38